Sunday 14 December 2014

Aku Yang Dulu

~Assalamualaikum warrahmatullah hiwabarokatuh~

Nama aku Atiqah Farhana Safian. Aku budak biasa, takdelah pelajar cemerlang, bukanlah awek cun, bukan awek solehah, makanya aku ni bukan sesape. Life aku, takde pape yang menarik pun. Serius.

Satu hari, kawan aku ingatkan kat aku balik. Dia tanya, "kau tak blogging lagi ke?"

Bagi yang tak tau, ni blog aku yang ketiga. Pergh. Tamak haloba kau, Tqah. Blog sampai nak 3. Blog aku no 1 dengan 2 tu terpaksa tutup. Since aku rindu nak tulis, aku buka blog baru. Kalau aku maleh, aku tak duk pikir lagi dah.

Ada tanya aku, nape aku tutup? Banyak alasan.

Tapi aku lupa camne aku menulis. Serius. Aku dah tak ingat camne aku boleh terus menerus tulis. Ada orang luar kenal aku based on blog. Ada yang kirim salam. Yang kirim salam tu, aku tunggu je kau muncul. XD 

Aku buka balik blog lama aku. Baca balik. Masa tu aku duk terfikir, "Ini aku ke?"

Life aku dah bosan sekarang. Masuk studio. Keluar studio. So,tak banyak benda aku nak cite. Vocab semua pun dah hancur. Otak aku duk pikir stress pasal design je.

"Eleyh. Lukis rumah je pun. Tak susah mana."

Aku hempuk gak sape duk cakap gitu. Masuk life architecture dulu, baru kau bajet cakap cenggitu. *one thing about architecture, hati aku dah keras dari caci maki lecturer. Serius.*

Teringat ada pernah cakap kat aku, dorang suka baca blog aku sebab aku seolah2 tengah cakap face to face. Wallahu'alam. Hazihi min fadhli Rabbi. Terima kasih. Masa aku gi pwtc tadi, aku teringat something lepas ayat ni.

"Plan saya antara nak jadi arkitek atau pengarah filem atau penulis." (Loghat kedah)

Aku start menulis gaya sempoi sebab aku bayangkan diri aku bercakap kat kamera. Aah. Ni semua disebabkan vlogger tu. Mak aku nak aku jadi vlogger tapi sebabkan suara aku yang 'ayu sangat', aku jadi takat blogger je lar.

Aku menulis balik. Walaupun arkitek ni kena banyak melukis dari menulis.

"Wei , Tqah. Kau nak cakap ape sebenarnya ni?"
"Tah. Excited lagi kot jumpa Matluthfi tadi. Haha."

Hak milik Atiqah Farhana Safian

"Matluthfi ni pun salah sorang yang suka buat benda baru." -member-

Be Different.

No comments:

Post a Comment